GYMNASTIK

om någon frågar mig vilken sport jag tycker mest om i hela världen. då skulle jag svara gymnastik direkt. gymnastik är nog en av dom tuffaste sporterna i världen. många tror att det är livsfarligt. men inget blir livsfarligt om man vet vad man gör.  gymnastiken är mer än något man bara "gör". det är en livsstil. det blir något som tar en sådan stor plats i ens liv. i mitt liv som elitgymnast är det bara gymnastik som gäller nästan. folk i min omgivning börjar inse att gymnastiken är så mycket för mig. och dom som kan acceptera att det första jag säger på morgonen är att jag klarade det på träningen kvällen innan eller att jag gör den övningen och allt som jag nu kan snacka om... dom som gör det är guldvärda. gymnastiken har sina fördelar och nackdelar. det vet alla.  men ingen kan beskriva känslan när man står där, på ansatsen och ska ta första steget , när pulsen är uppe i 200 och adrenalinet pumpar runt i kroppen och det kittlas i kroppen som om man hade kolsyra i ådrorna. när man klarar en övning för första gången och får en highfive av sin tränare. eller helt enkelt ett bra. ett bra räcker för att man ska orka köra vidare. när man är i träningshallen 10 timmar i veckan. platsen där man peppar ,peppas , svettas och skrattar. där ens stora familj samlas och där man delar allt. blod, svett och tårar. om jag inte hade gått i gymnastik vet jag inte vart all min energi hade tagit vägen. vad jag hade varit i livet. jag har träffat så många  fina människor som har hjälpt mig i livet när jag har haft det som värst. jag är jag , och jag lever för det jag håller på med.
vi är gymnaster och vi brinner för det vi älskar, vi brinner för gymnastik.





Kommentarer
Postat av: nella

åh gymnastik betyder sååååå himla mycket! åh när jag ställde 540 på trampett för första gången tack klara för att du sa hur man skulle göra. skulle aldrig klarat det utan dig! så himla sjukt kul är det <3

älska!

2010-11-11 @ 19:44:21
URL: http://nellaakjallman.blogg.se/
Postat av: nicole

true!

gymnastik är allt <3

2010-11-11 @ 19:49:13
URL: http://nicolephilippa.blogg.se/
Postat av: nella

du är det bästa som finns älskling, jag lovar dig!

I will fight to forever

TACK FÖR ALLT <3

2010-11-12 @ 14:35:55
URL: http://nellaakjallman.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fin Blogg du har :)

2010-11-12 @ 17:23:55
URL: http://thereserebecka.blogg.se/

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0