Tankar

appråpå det här med att inte äta som jag skrev i förra inlägget. här är en text som jag skrev för några veckor sen..

surfa runt och kom precis in på en rad med bloggar om hur tjejer svälter sig själva för att nå sin drömvikt på 36 kilo. hur dom vill bli modeller och det enda innehållet på bloggarna är vad dom äter och bilder på modelltjejer som är anorektiker. och sist, men inte minst : sin dröm om att bli uppmärksammad.

är världen så hemsk nu för tiden? att tonårstjejer svälter sig själva för att kunna uppnå sin dröm? att de inte har insett att mindre sötsaker och mer träning existerar?

jag skulle ALDRIG kunna göra något sådant. livet är till för att njuta, så mycket som det går. och jag är LYCKLIG när jag äter kakor, glass och allt gott som finns.

tjejer, jag hoppas och vill att ni förstår hur unika ni är. utom dom kurvorna hade ni inte varit ni. och vem vill vara en i mängden? eller att må skit kasst när man ätit en godisbit, istället för att tänka " fy vad gott det här är"?

jag, är jag. och det finns ingen som mig. och det är jag fruktansvärt stolt över!


Kommentarer
Postat av: Anonym

You are the best Klara :) du skriver så smarta grejer och allt du skriver är så sant! :)

2011-08-07 @ 11:35:41

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0