Första dagen

godmorgon önskar en sliten Klara...är hur trött som helst och ska äta frukost snart.  däcka på mattan inatt så jag sov lite iaf ... haha. nej men det var bra igår, inte alls roligt förrän 00:00 för att vi såg på film hela kvällen , vi fick inget godis eller nåt att äta och den enda drickan vi fick var en flaska julmust. av den fick jag ett glas från. såklart så tog den slut innan middagen, så vi fick dricka vatten resten av kvällen/natten. vi såg fyrverkerierna ståendes på ett berg så hela Göteborg var framför oss. vid tolvslaget small det och det kändes som att världens största fyverkeripjäs bröt loss. det var hur vackert som helst, och KALLT! jag och Maj höll på att dö i våra tunna strumpbyxor och våra händer var is efter 20 minuter i -3 och världens storm! när vi gick in för att tina upp var stämningen mycket bättre, iallafall för mig. vi åt efterätt som var min cheesecake och jag tyckte att jag lyckades väldigt bra! till förrätt var det någon fiskcocktail med lime, koriander,lax och hälleflundra. det var inte så jättegott så det åt jag inte så mycket av. till huvudrätt blev det fondy , jag var JÄTTE skeptisk till det men det var hur gott som helst. om ni inte vet vad fondy är så är det kött som man stoppar ner i en liten gryta som är fylld med kokande olja. det fanns oxfilé,fläskfilé och lamm. till det fick vi bakpotatis, massa såser som pepparsås,bearnessås (stavning?), sallad med melon och dressing och en spenatpaj , hur gott som helst! nu ska jag äta frukost.
puss



Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0