Bad day

jag har haft en sån jävla dålig dag idag så att jag bara vill krypa under täcket och aldrig tänka att vakna igen. vilket jag snart ska göra då jag håller på att bli sjuk. halsont och huvudet känns som bly. jag kan ju börja med att jag försov mig imorse. klockan 09:50 vaknade jag. 10 minuter efter skolstart och över en timma efter vad jag skulle vaknat egentligen. i ren panik slänger jag på mig något vilket visade sig vara min rödrandiga body och ett par jeans, håret uppsatt i en slarvig fläta och lite smink på kletat (vilket gick på 10 sek) frukosten blev en halstablett då min hals gjorde så ont att jag knappt kunde prata. när jag väl halvsprungit i några minuter inser jag att jag glömt min skåpsnyckel. svär en hel rad ramsor med svärord och ruschar hemåt igen. till skolan kommer jag flåsandes , in till No-lektionen 20 min efter jag vaknat (tog mig 15 till skolan) då min lärare säger att jag har fått kvarsittning, med en hals som brann och tårar i ögonen orkade jag inte. tyckte att livet var skit och blev mer och mer arg och ledsen för varje minut som gick. sån tur var var det bara en helt vanlig "sitta-kvar-i-10-min-för-att-lura-alla-killar-kvarsittning" och inte någon på riktigt. hela min dag har varit skitkass. nu ska jag vila för att inte bli sjuk. kommer evakuera mig med filtar,te och glass.

appråpå finalen igår var det en riktig rysare! vi tog ledningen med 1-0 efter 17 sekunder då jag satte ett rätt galet mål. när det var tio minuter kvar stod det 2-1 och när det är tre minuter som återstår får vi en korthörna och sätter den. 2-2 i fulltid och det blev golden goal. ingen som gör mål och så blir det straffar, 5 var. jag är först ut av Partille och jag slår en väldigt bra straff (säger de som såg den) men målvakten var precis på den och räddar. jättebra gjort av henne! iallafall så står det 2-2 när alla slått sina straffar. det är Bjärreds bästa spelare som tar deras första straff och Moni (våran målvakt) räddar! glädjetårar i ögonen och när Amanda sätter våran straff och gör så att vi vinner skvätte det tårar ur allas ögon! jag ryser i hela kroppen när jag skriver det nu. once in a lifetime. SM GUUUUUUUUUUUULD! så härligt. det blev 3 av 4 sm guld till Partille SC. bara för att jag spelar i den bästa klubben i Sverige. nu ska jag bli frisk.
puss


Kommentarer
Postat av: du vet vem jag är gumman

Krya på dig och stort grattis! :D <3

2011-03-21 @ 16:34:24

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0