Arga kvällstankar.

länk till inlägget : http://dennism.se/blondinbella-blir-storre-och-storre/#comments

vi har två tjejer. 1. vackra och kurviga Isabella & 2. vackra, smala och vältränade Tyra.
DennisM är otroligt duktig på att provocera, och oftast brukar jag läsa hans inlägg med en nya salt. skratta åt hans outbildade åsikter och skratta ännu mer åt folket som verkligen tror på honom. men just med detta inlägget, blev jag riktigt jävla äckelförbannad. texten är elak, det vet jag. men det han säger är sant, Blondinbella har blivit större dom senaste åren som gått, det är ren fakta som man själv kan se superenkelt. säger jag att det är något dåligt? NEJ. jag är glad att vi har en kurvig förebild som vi tonårstjejer kan se upp till. någon utan synliga revben och en decimeter mellan låren. tjejen har startat eget och följt sina drömmar. men att förneka att hon har blivit större, det varken ska eller bör vi göra. bredvid henne finns det en bild på Tyra. visst, operarade tuttar och allt, ni får säga vad ni vill. men hon har en VÄLTRÄNAD kropp. bruden har kämpat lite på gymmet till skillnad från vissa andra. jag går sedan in och läser kommentarerna, och vad fan tänker folket med?! JAG BLIR SÅ JÄVLA SUR. hur fasen kan det vara okej att säga att det är superfint att vara mullig, men samtidigt klanka ner på andra? hur fan kan det vara okej? Tyra och Bella är två olika personer med två olika kroppar. och vem säger vad som är "finast". i mina ögon är båda två precis lika vackra. kommentarerna klankar ner på Tyra och säger saker som "fy, vilket benrangel, skulle aldrig vilja se ut som det anorexiabarnet" för det första : HON HAR INTE ANOREXIA. det här är anorexia (groteskt fall jag vet, men så att ni fattar grejen) och hur fan kan folk häva ut sig direkt att någon har anorexia när man är smal? hur i hela friden kan det vara okej?!  människor har olika ämnesomsättningar,koster, muskeluppbyggnad och benstomme. jag förstår verkligen inte hur det kan vara okej att säga att någon är ett benrangel men att säga till en tjock att den är en tjockis är fullkomligt oacceptabelt? den smala kan kämpa något otroligt med att äta, medans en större människa bara kan trycka i sig mat utan att riktigt bry sig. äh fyfan. både Tyra och Bella är så otroligt vackra, PÅ SITT EGNA SÄTT. och det är ni med läsare, jag bryr mig inte om ni vägar 40 kilo eller 240... så länge ni är nöjda med er kropp så är ni fantastiska. och folk ska inte få ändra er kroppsuppfattning bara för att dom har en annan åsikt. NI.ÄR.UNDERBARA.

tack för att jag fick skriva av mig.
förlåt för svordomarna.
förlåt för det långa inlägget.
vi tycker alla olika och jag tycker definitivt inte att ni ska hålla med mig.
tack och godnatt.

Kommentarer
Postat av: vilma

FY. FAN. VA . BRA. SKRIVET. kunde inte sagt det bättre själv. visst, det är hemskt att folk sktiver att hon har blivit tjock och mullig. Men att folk skriver att tyra har anorexi, nej det är fyfan sjukligt. Visst, hon är smal, men precis som du skriver så kan man vara jättesmal utan att vara sjuk på något sätt alla är olika! Bra att du tog upp detta, och tack för en allmänt grym blogg.

2012-04-19 @ 18:57:21
Postat av: Ella

2012-04-19 @ 22:20:00
Postat av: Ella

Skit bra skrivet Klara!

2012-04-19 @ 22:20:39

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0