Självkänsla


även denna regninga dag spenderades med Gabriella. vi kurade ner oss under mitt täcke, drack varm choklad deluxe med marschmellows och grädde, tittade på film och pratade om allt och ingenting, bla självkänsla kom upp som ämne. självkänsla, om man upprepar det för sig själv lite , smakar på ordet. så kanske man kan förstå vad det innebär. själv-känsla. en känsla för sig själv? vadå för slags känsla? arg? glad? ledsen? enligt mig står det för allt och ingenting. det varierar, ena dagen kan kroppen och du själv vara det bästa som finns, andra vill man bara sjunka ner under marken och aldrig komma tillbaks igen. och ni ska veta mina läsare, att det inte spelar någon roll om du är smal eller tjock, vilken hårfärg du har, ifall du är mörkhyad eller inte. en sak spelar roll, och det är att du är VACKER, oavsett vad. jag vill att ni ska veta att jag vill att ni ska vara de lyckligaste människorna på jorden, att ni trivs med er själva och främst, att ni älskar er. för att ni är unika, och det finns INGEN som er. för det jag ska bli, lycklig och fri.

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0