GAMLA TANKAR

jag kom in på Elins blogg av en slump då hon satte ord på sina tankar ganska perfekt, och hennes tankegångar liknande mina rätt rejält. jag fortsatte att läsa och fastande för detta inlägget då jag kände igen mig så mycket. här är meningarna som fastnade totalt:
 
"Var känslosam efter att kollat igenom min gamla blogg. Hade kollat på en massa bilder och saknat hur jag en gång såg ut.

Visst låter det löjligt.

Men jag får la fan vara löjlig då.

Mina ögon lyste, min kropp var smalare. Ni vet att jag har komplex. Jag har sagt det innan. Det hänger kvar ifrån gamla skittider. Skittider då jag ibland bara käkde ett äpple under en hel dag. Kände mig ”nöjd” om jag somnade hungrig.

Har ändå varit stark. Kom ifrån det där rätt så lätt. Men tvångstankarna finns kvar i bakhuvudet och ibland kommer de fram och spökar. Ibland blir det som idag, att jag bara mår dåligt. Bara vill strejka och äta noll kalorier.

 

VILL inte vara den tjejen. Men det är jag. Jag vill ifrån tankarna för evigt. En dag, ska jag vara den tjejen jag försöker vara. Den tjejen som säger att ”man är fin som man är. skit i vad alla andra tycker”.

Grät i telefon och han fick trösta mig. Han är bra på att trösta mig. Men idag är jag sårbar och vill bara ha han här. <3

Tjejer. Jag vill att ni ska vara starka. Var det! Vi alla är egentligen fina som vi är. Men ibland tänker vi för mycket. Jag tänker oftast för mycket.

Idag bloggar jag för MIG. För att JAG ska må bra. Vissa dagar är jag oxå trasig. Det är okej.

Om ett par timmar kommer jag le igen. Det vet jag."

 


känner igen mig så otroligt mycket och FAN, man har sånna tankar ibland, det har vi alla. i mitt fall så var jag smalare, men bättre, det mådde jag nog inte, visst var allt enklare, men inte bättre. vi har alla tuffa dagar men det blir bättre, och är det inte bra, då är det inte slutet.

 


Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0