ÅRET SOM GÅTT

2013 börjar lida mot sitt slut, ett år fyllt av smärta, tårar, styrka och glädje. detta året har absolut varit det mest lärorika, både på gott och ont, är så tacksam för alla händelser som har format den person jag är idag. dock så är det lite mindre än 2 veckor kvar på året, dags att ta vara på gymnasiets första jullov. har verkligen mycket inplanerat, ser fram emot det så mycket!
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? gjorde slut med en pojkvän, festade, grät mig till sömns, listan är lååång

.

Hur har ditt 2013 varit? första halvåret var riktigt tungt. men andra halvan har varit bättre än något annat år, utan tvekan.

Blev du kär i år? lite kanske.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma? 13 maj, då jag och Jakob gjorde slut. 19e augusti då jag började gymnasiet, bland det bästa som hänt mig!

Vad är din största framgång 2013? jag själv, har åstadkommit så mycket och blivit en så mycket bättre person.

Bästa köpet? måste vara min underbara skinnjacka från H&M.

Vad spenderade du mest pengar på? mat och kläder förmodligen.

Gjorde någonting dig riktigt glad? alla mina underbara kompisar, ni är världsbäst och jag hade aldrig klarat mig utan er.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013? jadu...några låtar jag kommer koppla till 2013 är Animals, Stockholm, Echoes, Undressed, Chocolate, Valborg & She´s not me.

Vem har du umgåts med mest? Gabriella skulle jag tro, tack för att du finns där, hela tiden, och står ut med allt skratt, gråt och knäpphet. jag älskar dig så mycket, världens finaste vän.

Har du haft ett förhållande under 2013? Ja, både ordentliga och mer "hålla-på" förhållanden.

Vart reste du under 2013? Frankrike, Schweiz, Spanien och Tyskland.

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014? ååh jag vet inte. en skidsemester tror jag. eller en resa med kompisar till någon fin stad, hade varit så underbart.

Vad gjorde du på din födelsedag? firade med nära och kära, öppnade presenter och sedan var det släktkalas som gällde. (om jag inte minns helt fel)

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? om vi skulle stryka alla tårar och tomheten jag känt inom mig så hade det absolut varit bättre. dock så är jag tacksam för att det hände, hade aldrig utvecklats såhär mycket som person annars.

Vem saknade du? självklart har jag saknat Jakob något otroligt, han var en sån stor del av mitt liv. 

De bästa nya människorna du träffade? alla mina underbara klasskompisar och personer utöver det, är så glad över att jag har fått träffa er. ni är så jävla bra och ni gör mig så jävla lycklig.




Vad vill du säga till dig själv inför 2014? detta:

 

 


Kommentarer
Postat av: sofia

vilka höll du på mä?

Svar: det håller jag för mig själv haha!
klara moberg

2013-12-19 @ 21:25:16

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0