MITT 2013

vilket år det har varit, ett år fullt av massa nya upplevelser, glädje och sorg. nätterna som jag gråtit mig till sömns har aldrig tidigare varit fler, dock så har antalet gånger då jag somnat med det största leendet på läpparna varit ännu större. jag har verkligen växt som person under 2013, är så tacksam för allt som hänt, både dåliga och bra upplevelser. det här är mitt år.
 
JANUARI
har tyvärr inte alls mycket dokumenterat från den här månaden då jag varken bloggade eller skrev dagbok, och tyvärr räcker inte minnet till. enda sakerna jag kommer ihåg är att jag var på Berns för första gången, vilket var sjukaste drömmen, sedan var jag väldigt sjuk och mådde allmänt kasst. tuff månad helt enkelt, både psykiskt och psykiskt.
 
 
FEBRUARI
började träna igen efter en rad veckors sjukdom. det var så himla tufft kommer jag ihåg. var verkligen så försvagad. krigade & kämpade och nådde tillslut upp till toppen igen. hade ett år tillsammans med Jakob och nej jag har inte tagit bort bilderna på bloggen, det är för fina minnen. månadens höjdpunkt var definitvt Lille, åt godaste maten, umgicks med bästa människorna, fick prata franska och titta på landhockey, det jag älskar mest med andra ord.
 
 
MARS
mars var skadornas månad. började med att Karl Oskar hoppade runt på kryckor och några dagar senare var det min tur. återhämtade mig dock snabbt och var back on track ganska så snart. hade en väldig mysmånad med diverse filmkvällar och godsaker. längtade efter sommaren något otroligt och kämpade på i skolan.
 
 
 
 APRIL
förutom att jag fyllde år var April, som alltid har varit min favoritmånad, en tuff jävla börda. jag och Jakob bråkade nästintill varenda dag som sedan ledde till att vi gjorde slut. dock så blev vi tillsammans igen, tyvärr så fungerade det inte. annars så umgicks jag mycket med Gabriella, njöt av våren som var på G och tränade för fullt.
 
MAJ
mår i stort sett dåligt bara jag tänker på maj. den 13e gjorde jag och Jakob slut och veckorna därefter är otroligt suddiga, kommer knappt ihåg något förutom att jag var så otroligt jävla ledsen. skolan var på sitt upplopp och det fanns bara en sak som var aktuell : att gå i mål med flaggan i topp. blundade från verkligheten och känslorna och kom in i en bubbla där jag pluggade, tränade och umgicks med människor, allt för att slippa reflektera över vad som hänt. tog en bloggpaus och var allmänt omedvetet medveten. månadens positiva? jag fick min underbara skinnjacka, TACK julia, är dig evigt tacksam och hade ett helvetes jävla läger i Danmark. fy vad bra det gick!
JUNI
klassresa, bal, skolavlutning, midsommar. SOMMAR. sommarlovet kunde inte komma mer lägligt än iår, behövde det något otroligt. jag var så extremt slutkörd efter en perfekt period av gymnastik, var bättre än någonsin, ett otroligt kämpande i skolan som slutade med toppbetyg och en period fylld av sorg och tomrum. sommarlovet handlade bara om en sak, att ha roligt och bara skita i allt. och visst hade jag roligt, sommarlovet började fantastiskt med diverse fester och umgänge. sedan skadade det inte att vädret var på TOPP.
 
JULI
åh juli var så himla bra, absolut en av de bästa månaderna det här året. var med på både dam EM och Gothia Cup invigningen, åkte på träningsläger till Danmark och spenderade väldigt mycket tid på Onsala. hade några fantastiska sommarkvällar, sådana som beskrivs sådär perfekt på tumblr. ljummen luft, bara ben, promenader mitt i natten & deeptalk, precis så var det. sedan så shoppade jag en hel del och var bara allmänt lycklig, precis så som det ska vara på sommaren.
 
 AUGUSTI
älskade augusti, åh vad jag tycker om dig. månaden började med en riktig sommarhelg tillsammans med Gabriella.  vi badade, åt glass på bryggan, tog nattpromenader och festade som om det inte fanns någon morgondag. senare åkte jag till Schweiz som defintivt kommer vara ett minne för livet, hade det så fantastiskt bra och var så otroligt lycklig. den 19e började jag på Sigrid Rudebecks, även det kommer vara oförglömligt. tänk sån galen tur jag har haft att få hamna i den absolut perfektaste klassen, någonsin. tycker om er så jävla mycket.
 
SEPTEMBER
Göteborg bjöd på sommarvärme ända in till mitten av månaden och jag njöt likt aldrig förr. spenderade nästan all tid åt klassen då det var både fester, fikor och shoppingrundor man skulle hänga med på. sedan tog även gymnastiken väldigt mycket tid. hösten kom tillslut och bjöd på kallare väder och varmare kläder, som jag hade längtat!
 
OKTOBER
månadens höjdpunkt var definitvt Barcelona. det var så himla skönt att lämna vekrligheten ett tag för att möta värme, shopping och god mat på varmare breddgrader. andra plus var att jag började spela landhockey igen, hade halloweenfest och hade höstov, underbart var det!
 
NOVEMBER

vanligtvis så hatar jag november, det är sådär kallt, grått och regnigt istället för snö, det är massa att göra i skolan och allt är allmänt segt. visst var det så även detta år, dock så var det bättre än vanligt. jag tränade som en idiot inför JSM, umgicks med diverse olika vänner och åkte till stockholm med underbara klassen.
 
DECEMBER
mysmånaden nummer ett. tävlade jsm, tog vara på den sista tiden tillsammans med mina favoriter och klippte mig. sedan så åt jag givetvis en jävla massa som kompenserades upp av en sjuk mängd träning, vilket bara har varit riktigt skönt! hann även med att julbaka med underbaraste tjejerna, gå på tjejmiddag, ha avslutning i gymnastiken, dansa folkdans och avsluta första terminen i gymnasiet. vilken fantastisk och händelserik månad att sluta året med.
 
sådärja, en fet jävla årsresumé haha! en ganska bra överblick över vad jag har haft för mig de senaste tolv månaderna. 2014 väntar, nu jävlar kör vi. GOTT NYTT ÅR!

Read and relate

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0