ELIN GÖR DET IGEN

 

 

"18 år och övertygad om att kärlek är det finaste livet har att erbjuda. Att kunna vakna upp på morgonen och se han ligga där bredvid mig. Känna naken hud, höra hans lugna andetag, skåda hans rufsiga hår och hans extremt gulliga putande läpp. Att kunna kyssa  läpparna som tillhör honom och veta att han är min, den tanken gör mig lika berörd varje gång. Det finns ingen i hela världen som kan få mig att brista ut i samma stora fjantiga leende, från ingenstans, som han lyckas med. Ingen. Sedan att man ständigt känner sig behövd och älskad får en att bli säker på sig själv. Jag är viktig och jag betyder livet för någon annan. Den bekräftelsen är det finaste för mig.

Men. Kärlek är en fet rubik för smärta. Hjärtesorg. Söndergråtna ögon och en hulkande kropp under ett täcke. Det ingår och det gör ont. Så jävla ont. Jag utsätter mig varje dag för att få mitt hjärta utdraget och stampat på. Han äger ju det och har makten.

Men vet du vad, tjejen som är rädd för kärlek? Jag väljer hellre lycka och risk för smärta än ett liv utan något av det.

Du som inte vågar låta någon annan ha makt över ditt hjärta. Våga. Lyckan vinner."

 

Elin är en stjärna på att skriva om kärlek och sätta ord på mina tankar. detta inlägget berörde mig så mycket, det är ju verkligen så himla sant.

 



Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0