SIGRID RUDEBECKS

som många av er redan vet så började jag på Sigrid Rudebecks gymnasieskola i augusti och det har inte varit en endaste dag som jag har ångrat mitt val, inte för en sekund. allt (förutom maten hehe) är nästintill perfekt med skolan, skönaste folket, traditionerna och stämningen. jag vet att gymnasiedagarna är i full gång och funderar ni på Rudebecks tycker jag ABSOLUT att ni ska gå på öppet hus, här är bara några få av MASSA aktiviteter och upplevelser som du får vara med om som rudebeckare....
 
 
först ut är gårdsfesten , en kväll där ni döps in i hur det är att vara en rudebeckare, med hets och allt vad det innebär. sedan dansar ni tills svetten rinner, ett perfekt sätt att starta skolåret med andra ord.
 
i december är det sedan dags för gårdsfesten där ettorna och treorna dansar folkdans, lussar och taggar inför jul.
 
 
istället för att dansa folkdans gör tvåorna en revy där de driver sönder med lärare, elever och händelser, den brukar alltid vara extremt väl genomförd och så rolig.
 
när våren sedan intar staden väntar slaget om innerstan , en fotbollsturnering där gymnasieskolorna i göteborg gör upp om titeln.
 
 
och sist men inte minst, roddkampen. tävlingen mellan Sam och Rudebecks som vi SJÄLVKLART vinner, varenda år i stort sätt.
 
så ja, om du tvekade innan på ifall du skulle välja Rudebecks eller inte hoppas jag att jag har övertygat dig nu, då kommer inte att ångra dig, det lovar jag! och utöver detta så har vi ju alla fina middagar och fester som man får klä upp sig lite extra fint inför, och sist, men inte minst, alla fantastiska lärare. jag är så peppad på mina tre år framöver, kommer vara så bra.
 
 

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0