DEDICATION


antagligen så kommer jag få väldigt blandad respons på det här inlägget. vissa kommer tycka att jag är extremt bekräftelsesökande, andra ser det som vilken annan "fitspobild" som helst och andra bryr sig inte riktigt. detta är nästan första gången jag blir såhär personlig på bloggen så jag vet inte riktigt vad för kommenterar som kommer trilla in.

 

hur som helst så börjar jag det här inlägget med att säga att jag INTE kräver bekräftelse genom bilden. den är endast till för att visa er att det faktiskt är möjligt att nå sina mål, även fast dom verkade vara orimliga till en början. sedan så säger jag inte heller att jag var tjock, för det var jag inte, på något sätt.

 

först och främst vill jag säga att den första bilden är tagen i augusti 2013 efter en sommar fylld med det goda livet, det hade varit mycket glass på bryggan, festligheter och unnandes. tänkte dock inte så mycket på det då, man var brun, jag skulle börja gymnasiet och livet var relativt enkelt. den andra bilden, tagen i oktober 2013, nådde jag en gräns. mådde inte speciellt bra och tryckte i mig dåliga saker dagligen. märkte inte att kardemummaskorpor faktiskt smakade sött, åt godis två gånger i veckan och blev besviken så fort jag såg mig själv i spegeln, jag kände inte igen mig själv. här kom vändningen.  i början av november ändrade jag mina matvanor totalt, började äta knäckebröd dagligen, slutade att dricka läsk flera gånger i veckan, avstod från lösgodis och bestämde mig för att unna mig gott på helgen, jag började även att spela landhockey som ledde till en förbättrad kondition, ångrar inte det valet för en sekund. jag må ha lite fritid iom landhockeyn, men det gör mig så jävla lycklig. och det var just det som allt handlade om, att göra något som jag älskar, bestämma mig och göra något.

 

jag kommer aldrig säga att jag var tjock eller stor och att jag var tvungen att ändra matvanor, jag ville det bara. jag ville nå mina mål som jag hade satt upp för mig själv, ville må bra och vara stolt över mig själv. jag insåg att sallad faktiskt var riktigt gott och att jag mådde rejält mycket bättre när jag avstod från bröd, pasta och potatis i enorma mängder, just av den anledningen att jag inte fick ont i magen, blev uppsvälld eller illamående, inte för att det var kolhydrater för sånt tjaffs hatar jag.

på den näst sista bilden, tagen i december 2013 insåg jag inte bara att jag hade börjat må otroligt mycket bättre, jag var stolt också. stolt över vad jag åstadkommit och jag älskade träning mer än någonsin. jag älskade känslan efter varenda träningspass, svetten som rann och skillnaden som den skapat. den sista bilden är tagen idag, och jag är lyckligare än någonsin. äter mer än vad jag nånsin gjort, skillnaden är att det är bra och nyttig mat, jag orkar springa längre än vad jag kunnat tänka mig och jag känner mig starkare än någonsin. allt detta pga att jag för en gång skull bestämde mig för att göra en skillnad. jag nådde min mål och jag är så jävla tacksam för vad den här bestämmelsen har gjort. jag har aldrig pressat mig såhär mycket någonsin, och det är så otroligt fräckt vad kroppen kan åstadkomma, den är verkligen fantastisk på alla sätt.

 

jag har inte gjort det här för någon annans skull, endast MIN skull och MIN vinning. jag vill kunna inspirera de som vill göra en förändring eller bara ha träningsmotivation. men kära läsare, ni måste komma ihåg att det handlar om att göra det för DIN egen skull, absolut ingen annans. jag älskar choklad, chips, kakor och hamburgare är bland det bästa jag vet. sluta inte ät, sluta inte unna dig. sätt upp ett mål och gör allt du kan och orkar för att klara det, men glöm inte av att leva. för att leva är det absolut viktigaste. du har bara ett liv så gör det absolut bästa av det. det handlar om att du ska vara lycklig.

 

over and out,

K.

 



Kommentarer
Postat av: annie

Åh vad grymt jobbat!
kan du skriva ett inlägg om vad du äter en vanlig dag? (en dag då träning står på schemat!) :) kram

2014-03-01 @ 20:15:55
Postat av: annie

Åh vad grymt jobbat!
kan du skriva ett inlägg om vad du äter en vanlig dag? (en dag då träning står på schemat!) :) kram

Svar: åh tack så otroligt mycket, givetvis kan jag det! kram på dig :)
klara moberg

2014-03-01 @ 20:15:57
Postat av: Anonym

jag har ett problem och vet inte riktigt hur jag ska göra... jag har inte problem med vikten eller så men jag bestämmer mig typ hela tiden för att börja äta nyttigt men det slutar alltid med att jag inte äter tillräckligt på flera dagar och sen slutar den med en dag då jag vräker i mig allt möjligt.. Sedan håller det på så om och om igen. Jag är inte tjock och det är inte det jag är orolig för, men jag tränar mycket och känner mig svag jämt och somnar ofta hungrig.. Vad är ditt bästa tips för att försöka äta nyttigt och hålla sig vältränad utan att behöva somna hungrig? vill inte att det ska bli allt eller inget utan lagom hela tiden liksom..

2014-03-01 @ 21:08:55
Postat av: felicia

jättebra inlägg!! de som tycker att detta är bekräftelsesökande borde tänka om, jag tycker bara att det är roligt att du delar med dig av detta och det är väldigt inspirerande! keep on going

Svar: åh tack vad snäll du är! kram
klara moberg

2014-03-01 @ 21:12:45

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0