SVARAR


åh vad svårt, men av egna erfarenheter så handlar det om att äta jämnt och ganska ofta. jag börjar alltid dagen med att äta en rejäl frukost , tips från mig är grovt bröd/knäckemacka, yoghurt med frusna bär och müsli eller havregrynsgröt! då står man sig garanterat fram till lunch och slipper en ojämn blodsockernivå. till lunch är det bara att äta det som serveras i skolan, jag satsar på att äta mycket sallad och varierad kost så jag får i mig tillräckligt med vitaminer osv. sedan så är mellanmålet viktigare än man tror, äter iprincip samma som till frukost men försöker få i mig någon frukt. sedan så äter jag även middag i lagom mängd beroende på om jag ska träna eller inte. tränar jag så äter jag proteinrik mat efter för att återhämta mig ordentligt, på så sätt ser jag till att inte somna hungrig då det är bland det värsta jag vet.

för att summera allt så är det viktigaste att äta regelbundet för att på så sätt hålla din blodsockernivå jämn, då kan du både koncentrera dig lättare och sockersuget blir enklare att kontrollera. 

somna aldrig hungrig, det är inte ett gott tecken för något. tänk även på att mat är ditt bränsle till träningen, drick mycket vatten och ladda upp med kolhydrater innan träningen så hoppas jag att det hjälper! annars får du gärna fråga igen så försöker jag svara mer utförligt och bättre!

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0