SANNINGEN

det här är jag, den riktiga Klara. tjejen bakom sminket och det fönade och fixade håret. tjejen som blir kallad trött varje gång hon går osminkad och har stora mörka ringar kring ögonen. tjejen som trots det skiter fullständigt i vad folk säger. 

för vet ni vad? jag är så trött på hur utseendefixerad vår värld har blivit. hur man ser att åttaåriga tjejer går sminkade, bär BH. tjejen är 13, beter sig som 16 och ser ut som 18. hur blev
världen såhär? när slutade man vara den man är bara för att man vill vara något som kommer längre fram? varför är dagens barn inte barn längre? varför bär de bh:ar, märkeskläder, smink och har iPhones när de borde leka i skogen, ha smutsiga kläder och strunta fullkomligt i vad människor tycker och tänker? 

jag är rädd för hur framtiden kommer se ut och vara. 

jag är rädd för att vi har skapat ett samhälle där utseendet är viktigare än personligheten. 

jag är rädd för att media skapar ett ideal som gör att tusentals tjejer får anorexia varenda år, världen över. 

jag är rädd för att många tjejer idag är livrädda för att gå utan smink, oroade för vad folk ska tycka och tänka. 


jag ska inte agera Gud här. jag själv är precis som jag tidigare beskrev. jag har alltid hatat att gå utan smink , men vant mig på senare tid. för hur skönt är det inte att kunna klia sig i ögonen och slippa behöva oroa sig för om mascaran kletar? 


Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0