DET ÄR JAG, MUSIKEN & BÖCKERNA


Tog till mig Mimmis tips och satte på Spotifys "Jazz romance", vilket kan vara det bästa valet på länge. Älskar jazz. Älskar feelingen. Saxofonsolona. Tankarna förs tillbaka till 40-talets New York, barer och röda läppar. Ibland tror jag verkligen att jag föddes på fel plats i fel årtionde. Jag är sannerligen inte gjord för Göteborg, det måste jag erkänna att jag inte är.

Back to reality... Nästa vecka är precis lika fylld som förra men nu står även tvåans första prov på schemat, hej ångesten. Och inte blir det bättre över att det är geografi som jag aldrig haft som ett ordentligt och nu är det all new everything. Ny lärare, kurs, bok och betyg. Blir bara att bita i det sura äpplet och njuta av ryckningarna i ansiktet (haha wtf) kör plugg i några minuter till. Sedan är det belöning efter en TUFF helg som kvarstår. Kladdkaka med vispgrädde och hallon framför Band of Brothers klingar perfekt i mina öron.


Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0