DREAMING AWAY


När svettiga gympasset är avklarat, kroppen duschad, bananpannkakorna gjorda och rummet städat innan 22:30 (yes jag skryter om min produktivitet) får tankarna vandra iväg lite. Liksom drömma sig bort för en stund. 

Instagram är sönderbombad med bilder på tjejer och killar i superchica kläder på NYs soliga avenyer. Jag är så jävla avundsjuk för det är PRECIS det jag vill göra. Kanske inte nu, nu måste jag blir klar med skolan. Men sen. Då jävlar. Jag tror verkligen inte att livet är till för att levas på ett ställe. Efter gymnasiet (som jag ska klara jävligt bra) ska jag ut och resa. Och plugga. Och jobba. Jag vill göra allt som jag gjort här hemma någon annanstans, bara för att kunna jämföra, reflektera och fundera över skillnaderna. 

 Göteborg i alla ära men efter 17,5 år i staden känns den faktiskt för liten. Jag vill ut i världen, upptäcka, uppleva, utforska. Jag vill leva. 

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0