GÅRDAGENS MIDDAG




en stor gul lök
två st vitlöksklyftor
tre morötter
500 g krossade tomater
en deciliter chilisås
en msk rapsolja
500 g keso
två deciliter riven ost 
en tsk salt
en tsk paprikapulver 
en tsk oregano 

sätt ugnen på 225 grader. börja med att riva morötterna grovt, finhacka löken och riv vitlöken. fräs det därefter i en stor gryta eller kastrull med oljan. häll sedan på de krossade tomaterna chilisåsen och kryddorna och låt småputtra i 15 min. ta sedan av grytan från plattan och tillsätt keson. varva pasta,sås, pasta och avsluta med ett lager sås med den rivna osten på. grädda i 40 min. 

detta blev våran middag hemma igår och det var såååå gott verkligen. älskar denna vegetariska variant av favoriträtten lasagne. fick stanna hemma idag också (läs var tvungen, pappa vägrade släppa mig till skolan idag) men är så illa tvungen att gå imorgon, oavsett hur jag mår. missar alldeles för mycket annars.



Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0