BÄSTA ELIN

 

"Det är nog det som gör mest ont med att vara i ett distansförhållande. Närheten är inte konstant. Ibland känns det fullkomligt onödigt att ens öppna upp sitt hjärta, visa sig sårbar och behöva din närvaro - när du sedan måste åka nästa dag. Ibland vill jag bara vara hård och osårbar. Ibland vill jag inte behöva ligga sömnlös flera nätter efter att du åkt, för att vänja av mig vid att du sover i en annan säng. I en annan stad. Långt ifrån mig. Desto mer närhet man får, desto mer närhet behöver man.

Ibland kommer man i perioder i sitt liv då man behöver personen som står en närmst, hela tiden. Ibland kommer man till stunder i sitt liv då man måste vara sårbar och blödig, men inte klarar av att vara det själv. Det är då jag behöver dig som mest.

Men vem är jag att "klaga". Men vem är jag att vara "sårbar". Jag har ju dig och det är det som är det viktiga. För jag ligger hellre sömnlös natt efter natt än att aldrig mer få sova bredvid dig. Få skratta med dig. Få älska dig."

 

Jag har sagt det innan, Elin är en inspirationskälla både när det kommer till outfits, levnadssätt, åsikter, men främst, hennes fantastiska texter. Jag tycker att hon är så otroligt duktig, både rent teoretiskt men även poetiskt. Hon sätter verkligen mitt i prick, varenda gång. Oavsett om jag är singel eller inte, trött på livet eller lever på lyckorus så kan jag alltid relatera till det hon skriver, då det faktiskt känns som att orden hon skrivit lika gärna kunde varit nedkladdade av mig. Ett stort tips till er med brustna tonårshjärtan, eller bara till er som behöver lite inspiration i denna gråa januarivardag. 


Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0