KÄRLEKEN VINNER

Idag har jag gråtit massvis. Av lycka. Igår tog en av världens mäktigaste aktörer tummen ur och insåg att all kärlek är rätt kärlek. Igår beslutade USA att tillåta samkönade äktenskap i alla dess delstater och mitt hjärta blomstrar. Jag är så genuint lycklig samt lättad över att man tog detta steg och följde sin grundläggande värdering att "all men are created equal". Alla har rätt att älska vem man vill, oavsett etnicitet, kön eller religion. Äntligen är vi påväg, trots avskyvärdheter i världen finner man gång på gång hopp om att framtiden är ljusare än man tror. Jag tackar för det. 

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0