SLAGET-15

I tisdags gjorde jag det mest sjuka och roliga någonsin, jag spelade mattrugby på Slaget om innerstan. Det var det absolut galnaste jag gjort och jag blev nästan rädd för hur taggad man var. Alla i laget skakade av adrenalin och det kändes som varenda fiber i hela kroppen var på språng. Jag har aldrig någonsin känt så mycket känslor på en gång, man var överklycklig, söndertaggad och så fruktansvärt ilsken att man kunde döda. Ska jag vara ärlig så blev jag nästan rädd för mig själv. Det kändes som att min överlevnadsinstinkt slog på och vinnarskallen var värre än någonsin. Resultatet? Vi kom två och jag har numera blåmärken och svullnader över hela kroppen. Det må se ut som jag blivit misshandlad men fy helvete vad roligt det var. 
 
Så varför blev det just mattrugby istället för fotboll som det varit i alla år? Ingen aning om jag ska vara ärlig, men ledningen kände väl att det var dags för något nytt. Efter att ha varit i Lund och sett deras Super Bowl bestämde de sig för att ändra grenen. Jag tycker att det var ett otroligt bra val då detta var en sport för publiken utan dess like. Dock så måste de reglera reglerna till nästa år. Att en bryter revbenet och den andra näsan är inte acceptabelt. 
 
 

Kommentarer

kommentera här!:

skriv din bloggadress eller liknande istället för ditt namn:
ska jag komma ihåg dig?

din emailadress: (kommer inte att synas)

här behöver du inte skriva någonting alls:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0